PARSENN
Ako vyvstať medzi desiatkami značiek, ktoré sa snažia o to isté – SXSW edícia
Inšpirácie | 06.05.2024 | Eli

Ako vyvstať medzi desiatkami značiek, ktoré sa snažia o to isté – SXSW edícia

Texaská konferencia/festival SXSW (South by Southwest) každoročne prináša premiéry, koncerty, prednášky, diskusie, ale v prvom rade je predsa o networkingu a aktiváciách. Jedno súvisí s druhým – ak sa to u vás hemží ľuďmi, ktorí potom o vás hovoria, hovoriť sa o vás bude aj v tých “správnych” kruhoch. Inak to nebolo ani na 38. ročníku SXSW, ktorý sa konal tohto roku v marci. Ako však uprostred humbugu a stoviek značiek, oficiálne či neoficiálne prepojených s festivalom, osloviť, zaujať – a prilákať ľudí práve k sebe? Pozreli sme sa na firmy, ktoré SXSW 2024 aktiváciu naozaj zmákli.

Prať na festivale? Jasné, s TIDE-om

Ako upozorniť na novú ekologickú líniu pracích prostriedkov v tvare kosoštvorcov? No predsa obrovskou oranžovou inštaláciou s fotospotmi a práčovňou viditeľnou zďaleka. Ale iba ak vnútri budú vedecké laboratóriá a vedci, čo prostriedok vynašli a stanovištia, kde sú účinky teatrálne prezentované. 

Máte peckový nový produkt? Ukážte ho. Fakt. To. Funguje. 

Poo Pourri je presne o tom, čo si myslíte – o (luxusnom) kakaní

Jednou z najzaujímavejších značiek na festivale bola jednoznačne Poo Pourri, slovná hračka kombinujúca poo (hovienko) a pot pourri (dizajnová voňavá zmes kvetov a iných maličkostí, obvykle v miskách v hoteloch či domácnostiach). Táto hip značka ponúka vône, ktoré pred potrebou streknete do wc, a nepríjemný pach jednoducho nenastane. A ukázala svoju trendovosť – a aj to, že sa neberú až tak vážne – kopou farieb, luxusnými toaletami, vzorkami na záchodoch s “vysokou premávkou” či inštaláciou v tvare hovienka, kde sa bolo možné odfotiť v rámci videoprojekcií pri zlatej toalete. A nikto im to nemal za zlé – ľudia sa zabávali, a boli tiež radi, že ak musia, tak na verejných záchodoch po sebe nechajú ak, tak len… vôňu.

Koniec sveta na parkovisku s Amazon Prime

Amazon Prime odštartoval nový post-apokalyptický seriál založený na hernej sérii natívne, a to inštaláciou skutočnej chatrče ako vystrihnutej priamo zo seriálu. Ak aj nie ste zanietený fanúšik hier, inštalácia na parkovisku vás proste musela zaujať, aj keď ste nechceli. Tak veľmi “z iného sveta” bola. 

Sharpie a Paper Mate vedia, že kolaboráciou ďalej zájdeš 

Sharpie a Paper Mate, značky známe svojimi perami a popiskami, sa rozhodli Austinu predať správu “Buďme kreatívni,” ideálne s ich najnovšími produktami. A tak priniesli DJ-a, bar, stoly, a nechali návštevníkov tvoriť. Pomocou kreatívnych fixiek Sharpie a gélových pier Paper Mate Ink Joy si ľudia vyrábali podložky či tašky, alebo sa mohli rovno zúčastniť niektorého z tvorivých kurzov (tušíte správne, veľmi rýchlo boli všetky obsadené). Značky ľuďom neservírovali svoje posolstvá, ale nechali ich produkty si vyskúšať, niečo vytvoriť, a aj si výtvor nechať – tlieskame.

 

Shipt doručoval priamo z nákupného vozíka. Ale akého..!

Robíte doručovanie v rovnaký deň? Tak to trošku prežeňte. Teda, tak americká spoločnosť Shipt upriamila pozornosť na svoju službu počas festivalových dní. Motorizovaný, skutočné jazdiaci vozík sa k šoku okolostojacich premával Austinskými ulicami a ambasádori priamo z neho rozdávali produkty návštevníkom. Nezabudnuteľný výjav dopĺňali ďalší, praktickejší no menej šokujúci ambasádori s občerstvením na skútroch.

Paramount+ priniesol do horúcich dní lyžiarsku tematiku 

Paramount+, americká služba na streamovanie filmov a seriálov podobná Netflixu, zopakovala úspešnú aktiváciu z predchádzajúceho roka (áno, ak niečo funguje, len tak sa toho nevzdávajte!). Do horúcich festivalových dní – skutočne, v marci je na juhu USA skutočne teplo – priniesla lyžiarsku chatu, perfektne odkazujúcu na ich logo zasneženej hory. Nechýbali “zasnežené” borovice, ambasádori v zimných čapiciach a lístky na vlek, ktoré v skutočnosti boli vouchermi na dva drinky zadarmo. 

A to nie je všetko! Paramount+ nezabudol ani na populárne programy a pripomenul ich fotospotmi i tematickými koktejlmi. Návštevníci tak mohli ďalej šíriť povedomie o značke napríklad sharenutím fotky z mostíku Star Trek či obklopení hmlou ako vo filme Halo na sociálnych sieťach. 

Hudobné ruské koleso à la Audible

Počujete správne, Audible – online služba pre audioknihy a podcasty – priniesla do Austinu kompletný púťový zážitok Audible Sound Experience, teda ruské koleso s hudobnými kabínkami, počúvacie búdky, hry s Audible tematikou, ale aj tradičnú cukrovú vatu, corn dogy či, airbrush tetovanie. Málokto si totiž spomenie, že to, čo funguje už desaťročia (v tomto prípade kolotoče a púťové atrakcie), bude fungovať znova, len to stačí obliecť do so značkou ladiaceho šatu ;-)

Reddit 

Reddit nie je vo svete aktivácií nijaký nováčik, no SXSW 2024 je prvou príležitosťou, pri ktorej predstavili produkt – Reddit Pro, balík bezplatných nástrojov na rozvíjanie vzťahov s komunitami. Túto službu bolo možné aktivovať priamo na mieste – v Austinskej reštaurácii Two Hands. Celým priestorom sa vinula produktová nálepiek so skutočnými Reddit komentármi, priamo poukazujúcimi na reálne využitie produktu v konkrétnej situácii. A nechýbala ani vzpruha vo forme kávy Red(dit) Velvet Coffees, slovnou hračkou odkazujúca na slávny dezert.

V jednoduchosti môže byť krása – správny produkt, autentická atmosféra s jasným usecase-om a kvalitné občerstevenie.

___

Ktorá značka to podľa vás zvládla najlepšie? Neváhajte nám napísať v komentári – a nezabudnite sa pritom zamyslieť, či by niečo podobné nesadlo aj vašej značke, aj keby len v menšom merítku.


Zdroje: 
eventmarketer.com
bizbash.com