PARSENN
Ako fanúšikom naserv(ír)ovať fantastický zážitok: experiential marketing à la US OPEN 2021
Inšpirácie | 29.09.2021 | Zuzka

Ako fanúšikom naserv(ír)ovať fantastický zážitok: experiential marketing à la US OPEN 2021

US OPEN v roku 2020 bohužiaľ pandémia znemožnila usporiadať. Aj preto sa na ročník 2021 fanúšikovia i značky tešili o to viac. Od 30. augusta do 12. septembra sa preto v tenisovom centre USTA Billie Jean King v New Yorku konala nielen súťaž o tenisového šampióna, ale aj o pozornosť a aktiváciu potenciálnych zákazníkov. Zážitkový marketing hral, samozrejme prím. Ako inak, ak aj samotný turnaj je predsa obrovským zážitkom? Inšpirujte sa tým, ako sa k tak veľkej udalosti a s ňou spojenému experiential marketingu postavili svetové značky.

Tenis v krajine zázrakov v podaní IHG Hotels and Resorts
 

IHG Hotels and Resorts je oficiálnym partnerom podujatia US Open už od roku 2019.  Foto zdroj: IHG Hotels & Resorts

A pre skalných fanúšikov (a tak trochu extravagantných návštevníkov) sa pre tento rok rozhodli vytvoriť jedinečný zážitok v podobe – ako inak – izby! Tá je zároveň takmer múzejnou inštaláciou. Hotel do tenisu venovanej izby postupne popozýval hostí... A tí v miestnosti mohli nielen stráviť čas, ale spolu s priateľmi pozerať zápasy či si užiť občerstvenie a špeciálne vytvorené koktejly. Luxusný zážitok zo zápasu, no nie? Netreba ani zdôrazňovať, že Instagram posty z tejto atrakcie boli na nezaplatenie!

A prečo práve izba, pýtate sa? Tak trochu prehnanými, ale oko i záujem médií priťahujúcimi výmyslami, išli IHG Hotels and Resorts tak trochu na istotu. Luster vyrobený z tenisových rakiet, trávniková podlaha namiesto koberca či tapiet, alebo nábytok vyrobený z tenisových loptičiek jedinečnými prvkami nepochybne sú. Prepájajú totiž lásku k hre a svetovému turnaju, element prekvapenia, dizajn až (skoro) umenie, a k tomu pohostinnosť. To všetko krásne zabalené do formy unikátneho zážitku. A zážitky si predsa pamätáme najlepšie a najdlhšie. 
Dizajnérskou izbou vytvorila sieť hotelov pozitívny vzťah ako k udalosti, tak aj k brandu. Foto zdroj: IHG Hotels & Resorts

Zážitkový marketing v podobe izby, o ktorej sa písalo – a bude písať aj dlho po udalosti – bol smečom a zároveň víťazným úderom ich šikovného tímu. A my mu za to tlieskame.
 

Wilson pop-up store a múzem venované láske k tenisu a rovnoprávnosti

Ani Wilson sporting goods sa pred a počas US Open 2021 nemohol nechať zahanbiť, všakže?  Foto zdroj: wilson.com blog

Wilson je svetoznámou značkou tenisových rakiet a loptičiek.  

Už mnohé roky, otvára dynamické pop-up stores na športových podujatiach ako Super Bowl, College World Series a US Open. Pre rok 2021 si ale pripravili viac než ich typický „vyskakovací” obchodík plný módy a tenisových potrieb. Medzi špecialitky pop-up obchodu patrili aj exkluzívne kolaborácie v limitovaných edíciách či personalizované služby. Raketu vám priamo v obchode prispôsobí tzv. „racket maestro.” A to nie je všetko! K pop-up store-u sa tento rok naviac pridalo aj pop-up múzem s názvom „LOVE ALL: A Wilson Tennis Experience.”
 

Zážitok vo forme veľkého otvorenia pop-up múzea v preslávenej štvrti SoHo podporila aj prítomnosť legendárnej Billie Jean King.  Foto zdroj: wilson.com blog

Billie Jean King (skrátene BJK) ako bývalá hráčka tenisu č. 1 a známa predstaviteľka New Yorkskej tenisovej komunity je zároveň symbolom boja za rovnoprávnosť žien (nielen) v športe. Raketa podpísaná BJK tak podporila tematiku múzea o láske k tenisu a ku všetkým bez výnimky, nehľadiac na pohlavie či rasu. 

Výnimočné tenisové momenty na fotografiách boli natívne spojené so svetoznámym výrobcom tenisových loptičiek a rakiet. Doplnili ich aj výstavné historické kusy Wilson rakiet či detailné vysvetlenie výroby moderných kúskov. Druhé poschodie pop-up-u zasa ukrývalo exkluzívny salón (tzv. Sky Box), kde bolo možné organizovať eventy a sledovať turnaje US Open. Wilson jednoducho vytvoril malý tenisový raj, kde si možno tenis nielen pozrieť, ale sa aj obliecť či pre tento šport vybaviť.

V roku 2021 tak tradíciu turnaju US Open jeho dlhoročný partner Wilson podporil tradične pôsobiacim vystavením. Podal ho však v modernom, zážitkovom šate pop-up store-u. Podarilo sa mu to v názorných, profesionalitu podčiarkujúcich podmienkach. A ešte spôsobom, ktorý sa návštevníkom dostane „pod kožu!”
 

Luxusné pop-up kurty na prenájom od American Express
 

Šesť tenisových kurtov k zapožičaniu? No jasné, a to rovno v jednom z nanovších Newyorkských a zároveň Manhattanských nábrežných parkov, Pier 76. Pre členov American Express Card si nadnárodná finančná korporácia American Express pripravila pop-up tenisové kurty, na ktorých si okrem samotného tenisu hráči užili aj jedlo a nápoje. Tie si mohli vychutnať v salóniku priamo na mieste. Salónik Amex (American Express) Lounge dokonca ponúkal aj tzv. Happy Hour, počas ktorej návštevníci mohli vyskúšať remeselné pivo, víno, nealkoholické nápoje a jedlo, ale napríklad aj pingpongové stoly.  Foto zdroj: American Express

Dostať sa na jeden z Amex kurtov vyžadovalo rezerváciu a rezervačný poplatok 5 dolárov. Doláriky boli venované na podporu mládežníckeho tenisu v komunitách s nedostatočnými prostriedkami po celej krajine. Pre tých, čo kartu American Express nevlastnili, tu bola možnosť jednoducho počkať pred kurtami a dostať sa dnu, ak sa náhodou uvoľnia. Kto prv príde, ten prv… podáva. Amex-u sa podarilo jedno krásne, viditeľné a zapamätateľné eso!   Foto zdroj: American Express

Aby túto zážitkovú lokáciu doplnili, bola American Express zastúpená aj priamo na US Open. Vytvorili tzv. Amex Patio, terasu, ktorá kombinovala miesto na piknik a salónik. Amex patio umožňovalo držiteľom American Express karty priviesť až 2 hostí a relaxovať v tieni. V ponuke Amex Patio ste samozrejme našli aj nápoje ako Honey Deuce, signature nápoj turnaja U.S. Open.

Tenis a vodka ako prekvapivo dobrá dvojhra

Honey Deuce je už dlhé roky oficiálnym nápojom turnaja US Open.   Foto zdroj: Grey Goose

Tento pekný, osviežujúci miešaný drink kombinuje malinovú limonádu, vodku a guličky zo žltého „honeydew“ melóna. Guličkami z melóna krásne a jasne evokuje práve tenis. Melónové guľky vám totiž pripomenú tenisové lopty, a to aj keby ste nechceli!
Ikonický drink, ktorý bežne sprevádza napríklad brunch, je zážitkom aj sám o sebe. Na turnaji je tzv. must-have. Značka Grey Goose sa preto rozhodla pri príležitosti pätnásteho výročia partnerstva s US OPEN jej spojitosť s nápojom i športom ešte podčiarknuť. Vydala exkluzívnu, limitovanú edíciu fľaše svojej vodky venovanú práve tenisovému turnaju. K nej, samozrejme, patrí aj zladený pohár, v ktorom je drink optimálne prezentovaný. Kvalitnú vodku a jej spojenie so zážitkom tak typickým pre US Open sa tak dalo len ťažko prehliadnuť.   Foto zdroj: US Open

Ak zážitok z mixdrinku niekoho chytil za srdce tak, že by ho rád zopakoval napr. v pohodlí domova, Grey Goose ponúka recept na Honey Deuce aj priamo na webe US Open. Na vlastnom webe pridáva aj receptové „kartičky” na tento, ale aj dalšie vodkové mňamky. Ostáva už len „na zdravie!”   Foto zdroj: Grey Goose