
Zážitkové ubytovanie môže byť senzáciou a efektívnym spôsobom podpory vašej značky
Villa à la Barbie (alebo vlastne, Ken)
Očakávaný film Barbie vychádza 21. júla. Barbie’s DreamHouse, teda Barbie vilu snov s Kenovým twistom, si možno prenajať na Airbnb už od júla sedenásteho. Ďalší ťahák k filmu? Určite. No jeho zážitkovosť a bombastickosť nemožno poprieť.Fanúšikovia ikonickej hračky Barbie, ktorá je po novom aj hviezdou strieborného plátna, si skutočne môžu na airbnb.com/kendreamhouse prenajať ružový Barbie dom v Malibu. Dom sa v skutočnosti orientuje viac na rolu Kena, ktorý sa „rozhodol” sprostredkovať jedinečný zážitok v sídle inšpirovaným hračkami v životnej veľkosti komukoľvek, kto sa na to cíti. Sídlo inšpirované Barbie domami, teda plné ružovej, no v životnej veľkosti sa nachádza priamo nad plážou a môže sa pochváliť skutočne panoramatickým výhľadom.
Popis ponuky AirBnb, ktorú údajne napísal práve Ken, začína takto: „Vitajte v mojom Ken-dome! Kým je Barbie preč, odovzdala toto leto kľúče mne, a moja izba môže byť na noc vaša.” Ken do neho „pridal pár drobností”, aby do novozrekonštruovaného ikonického Malibu DreamHouse vniesol trochu (K)energie. A tak v sídle nájdete nielen veľa Barbie farby, ale aj kovbojské náčinie, vonkajší disko parket, nekonečný bazén a šatník plný oblečenia.
K experiential pobytu samozrejme patrí aj súťaž, ktorej výhercovia sa 21. a 22. júla (teda v deň premiéry filmu) ubytujú v ružovom sídle v Malibu bezplatne. A to nie je všetko! Podporujúc postavenie dievčat a žien, spoločnosť Airbnb zároveň prispeje charitatívnej organizácii Save the Children. Táto zážitková aktivácia tak má (skoro) všetko. Tak čo, šli by ste sa pozrieť?
V postimpresionistickej replike vás pohostí Van Gogh
Barbie dom vás prekvapil? Tak to má byť. No nie je všetko zážitkom, čo je ružové. Skvelou zážitkovou inšpiráciou je aj Van Goghova izba v Chicagu, ktorá sa dá prenajať priamo TU.
Van Gogh sa tak v spolupráci s Inštitútom umenia v Chicagu a Airbnb stal hostiteľom vo veľmi neobvyklej izbe – rekonštrukcii jeho vlastného obrazu Spálňa v Arles. Viac ako sto rokov po svojej smrti sa holandský majster ocitol v žiare internetových refrektorov vďaka 3D replike obrazu, v ktorej sa možno ubytovať cez Airbnb.
Jedna z „najikonickejších spální v umení” má steny a nábytok zariadené vo farbách a postimpresionistickom štýle, ktorým sa umelec preslávil. Surrealistická ponuka Airbnb pritom bola vytvorená ako súčasť novej výstavy Van Goghove spálne, ktorá spája tri rovnomenné obrazy, ktoré umelec vytvoril počas pobytu v „Žltom dome” v Arles v Provensálsku.
V izbe sa dokážu pohodlne vyspať dvaja ľudia - a v čase jej spustenia v roku 2016 bola vybookovaná takmer okamžite. Niet divu – izba len za 10 dolárov za noc bola lákadlom samým o sebe. Nízka cena má aj kontextuálny zmysel, hostiteľ predsa „potrebuje kúpiť farby.” Ak pocestujete do Chicaga, tento kus umenia, teda, izbu stojí za to zažiť!
Život v Hotelle je sladší
A čo poviete na prvý pop-up hotel značky Nutella – Hotella? Áno, asi uhádnete, že jedlá s Nutellou sa tu dali objednať celý deň, nielen na raňajky. No nie len jedlá! V hoteli sa dali nájsť aj spálne s nutellovými obliečkami, croissantovými vankúšmi, nutellovými županmi, nutellovým kinom a nutellovým bazénom (v ktorom nakoniec bola voda, nie nátierka). Nechýbajú ani šéfkuchári, ktorí jedlám pridali luxusný ráz.
A ako sa doň bolo možné dostať? Hostia boli vybraní z fanúšikov, ktorí mali dokázať, ako veľmi majú radi Nutellu – a to tak, že zaslali videá, ktoré to dokazujú. A tak jeden z víťazov napísal pieseň o svojej láske k Nutelle, ku ktorému nechýbal videoklip. Druhý víťaz vytvoril a do práce nosil kostým nádoby s Nutellou. No a posledný z víťazov poslal video toho, ako žiada o ruku svoju manželku. Romantika zahŕňala prsteň ukrytý v torte v tvare nádoby s Nutellou, ktorou ju prekvapil počas večere v kaviarni – ako inak, než Nutelláckej.
Zmyslom tejto aktivácie značky totiž nebolo natlačiť čo najviac náhodných hostí do jedného hotela. Išlo o odmenu ich fanúšikov – milovníkov Nutelly (a samozrejme vytvorenie buzzu). A tak do hotela pozvali novinárov, influencerov, a troch víťazov súťaže s ich hosťami.
Vzhľadom na to, že cieľom pop-up hotela bolo osláviť Nutellu a jej fanúšikov, nevieme si predstaviť úspešnejšiu aktiváciu.
Zážitkové ubytovanie je jednoducho povšimnutiahodné
Experiential marketing a ubytovanie vedia ísť ruka v ruke. Kombo funguje výborne ako také, ale dokáže i dokonale doplniť akciu ešte väčšiu. A výsledkom je predovšetkým zanechanie naozaj hlbokého dojmu. So značkou je hosť sám a je ňou obklopený cez deň aj v noci. Spojiť si zážitok so značkou, ku ktorej tematické ubytovanie patrí, je tak úplne prirodzené. A na taký zážitok sa nezabúda – čo nezabúda, fotkami sa návštevník rád pochváli na sociálnych sieťach.
Okrem hostí samotných máte buzz u novinárov a médií zaručený. O máločom sa píše tak dobre, ako o zábave v tak trochu šokujúcom či nečakanom kontexte. O experiential marketingu v spojení s ubytovaním je tak vhodné uvažovať nielen pri grandióznych príležitostiach, ale aj menších eventoch – áno, aj na Slovensku.
A čo na zážitok spojený s ubytovaním hovorí náš Marek?
„Len si predstavme, koľko tu máme napríklad malých pivovarov. Mnohé sú priamo spojené s vlastnou reštauráciou a ubytovaním. Až si to žiada nejakú „pivovarnícku“ izby, kde sa zákazník vyspí na pivovarníckom voze a osprchuje vo veľkej medenej varnej nádobe… A čo taká zeleň v podobe chmeľu, mohla by poslúžiť ako jedinečné spestrenie priestoru.“
Zdroje:
edition.cnn.com
variety.com
theguardian.com
airbnb.com
abc7news.com
foodandwine.com