PARSENN
5 kľúčových princípov zážitkového marketingu pre úspešný event
Brand Experience | 23.11.2021 | Zuzka

5 kľúčových princípov zážitkového marketingu pre úspešný event

Ľudia túžia po zážitkoch, nie po produktoch. Toto je základné východisko, s ktorým v agentúre PARSENN pracujeme. Experiential marketing nie je o jednorazovom stimule, ale o vytvorení emocionálneho spojenia so značkou. Pretože potom si produkt nielen kúpime, ale stávame sa lojálnymi.

Toto je lajtmotív každého jedného projektu, ktorý odovzdávame. Vytvorenie správneho autentického zážitku pre značku však nie je jednoduché. Na prvý pohľad sa môže zdať, že stačí návštevníkov niečím ohúriť – každú cieľovú skupinu však zaujme niečo iné. Navyše, okrem wow faktoru je pri plánovaní zážitkových kampaní v hre aj množstvo ďalších, často neočakávaných detailov. 


V čom je pridaná hodnota spolupráce so špecialistami na zážitkový marketing? Tieto princípy vám pomôžu pochopiť, na čo všetko treba myslieť a v čom vám môžeme pomôcť. 


1. Poznajte svoje publikum (komu)


Pre vytvorenie úspešnej zážitkovej kampane je potrebné rozumieť svojej vlastnej značke a cieľovému publiku. Kto je vaše publikum? Aké sú hodnoty vašej značky a čo vaša značka pre nich symbolizuje? V čom je iná ako konkurencia prečo ju majú zákazníci radi? Ako sa hodnoty značky môžu spojiť so zážitkom? 


„V PARSENN pred zahájením spolupráce potrebujeme dobre porozumieť zákazníkom značky, pochopiť, čo si o produktoch a službách myslia a aké pocity si s nimi spájajú. Podobne ako pri iných marketingových komunikačných kanáloch, dobrý insight pomáha aj nám pri zážitkových kampaniach navrhovať aktivity, ktoré sú adresné a efektívne,” vysvetľuje Marek, náš expert na zážitkový marketing. 

Cieľom nie je za každú cenu vytvoriť niečo „cool a trendy“, ale vytvoriť hodnotu pre vybraných ľudí, pre ktorých je to relevantné. 


2. Definujte posolstvo, ktoré chcete prostredníctvom zážitku zdieľať (prečo)


Úspešný experiential marketing obsahuje posolstvo, ktoré má zmysel pre značku aj návštevníkov. Rozhodnite sa, akú správu by mala vaša kampaň vyslať a zabezpečte, aby bolo toto posolstvo zrejmé a jasne zrozumiteľné.


Pri hľadaní tejto kľúčovej informácie treba dbať na to, aby bola v súlade s celkovým imidžom značky. Ak bude mimo, event môže pôsobiť neautenticky a falošne. 


3. Získajte správny insight (čo)


Keď už máte jasno v tom, komu chcete zážitok sprostredkovať a čo ním chcete povedať, je čas sústrediť sa na to, akým spôsobom to chcete dosiahnuť. Čo také môžete svojej cieľovke ponúknuť, čo pre ňu bude naozaj hodnotné? Aký problém jej viete pomôcť vyriešiť? Akým spôsobom budete komunikovať posolstvo, aby bol zážitok autentický? 


Najúspešnejšie kampane sú tie, ktoré vzdelávajú, zabávajú, alebo ohúria publikum a zároveň im ponúkajú niečo užitočné. 

 

4. Vytvorte ten správny autentický zážitok (ako)


Na základe správneho insightu môžete teraz vytvoriť zážitok, ktorý bude naozaj fungovať. Pri jeho vytváraní dbajte na osobné spojenie – reklamy sú neosobné, zatiaľ čo zážitkový marketing je príležitosťou priblížiť sa vašim zákazníkom a vytvoriť si s nimi puto


Niektorí klienti vsádzajú na odvážnejšie kampane, iní nie, ale našich klientov sa snažíme vždy motivovať k tomu, aby sa nebáli skúšať nové formy, a akoukoľvek drobnou formou ponúkli svojim spotrebiteľom zážitok. Pokiaľ sa totiž podarí správne zaujať a zapojiť spotrebiteľov, vytvoriť pre nich špeciálny a nezabudnuteľný okamih, automaticky túžia svoj zážitok zdieľať s ostatnými. Tak sa ľahko stane kampaň virálna za veľmi nízke náklady,” vysvetľuje Marek.  


Myslite pritom na to, že ľudia komunikujú s ľuďmi, nie so značkami. Jednou z možností ako urobiť svoje podujatia osobnejšími, je zapojiť veľvyslancov značiek, ktorí budú komunikovať s účastníkmi tvárou v tvár, čím dodajú vašej značke hmatateľnú identitu.


5. Nezabúdajte na spojenie so značkou na každom kroku


Je ľahké nechať sa vtiahnuť do super podujatia, ale pritom zabudnúť na to, kto ho vlastne organizuje a prečo. Účastníci by mali jasne pochopiť, o čom je podujatie a kto vytvoril tento zážitok. Len tak sa dá hovoriť o úspešnom brand experience a splnení cieľov. Brand musí byť prítomný po celý čas – nenútene, ale za to jasne. 


Experiential kampaň musí odzrkadlovať hodnoty firmy a naším cieľom je, aby sa spotrebitelia s týmito hodnotami stotožnili. Preto kľúčom k úspechu je dobre porozumieť hodnotám brandu a personalite značky,” dopĺňa náš Marek.
  
Okrem týchto princípov je veľmi dôležité, aby zážitok bol hodný aj zdieľania. Najviac zasiahnutí budú samozrejme účastníci, ale ak je zážitok naozaj dobrý, dozvie sa o ňom oveľa viac ľudí ako len účastníci. A to prirodzene. Fotky, videá, Stories a posty na sociálnych sieťach, alebo len správa v Messengeri kamarátom – čím väčší ohlas má vaše offline podujatie online, tým lepšie pre vás. 


Takto sa vaše posolstvo dostáva ešte ďalej. 


Ako vyhodnotiť zážitkovú kampaň?


Experiential marketing tvoria zložky, ktoré sa merať dajú a potom aj také, ktoré uvidíte len po čase, ale do tabuľky ich nezmestíte. Viacero úspešných podujatí zvyšuje celkovú hodnotu značky v očiach zákazníkov, ale hodnota sa exaktne zmerať nedá. Ak ste však vytvorili úspešné podujatie, zaručene si to všimnete a investícia doň sa vám vráti viacnásobne. 

„Experiential marketing je viac o brand buildingu ako o číslach z predaja. Je potrebné nastaviť kampane tak, aby sa zákazníci necítili ako kupujúci, ale ako súčasť zážitku a hodnôt značky,” zdôrazňuje Marek.
 
Hodnotné informácie však viete získať aj priamo od účastníkov vášho eventu: „Keďže na live podujatiach prichádza k interakcii so zákazníkmi, viete zozbierať cenné dáta. Tie potom môžete zužitkovať pri najbližšej kampani alebo pri inováciách produktov a služieb značky,” dodáva Marek. 


BONUSOVÝ PRINCÍP: Dobre nastavené plánovanie


Kľúčom k úspechu nie je len vytvoriť niečo hodnotné, ale všetko stihnúť včas a mať dobrú stratégiu. V tom sa môžete spoľahnúť na nás. Vďaka PARSENN bude pre vás plánovanie experiential kampaní veľmi jednoduché


Ak aj vy chcete usporiadať podujatie, ktoré sa dostane jeho účastníkom pod kožu, zanechajte nám svoj kontakt a radi si s vami dohodneme stretnutie.
 
Zdroje: paldesk / ngdata / hubilo / intotheminds / salesforce / singlegrain