PARSENN
Ako na dokonalú letnú oázu? Inšpirujte sa firmou SONIC a jej festivalovou aktiváciou.
Inšpirácie | 13.09.2023 | Eli

Ako na dokonalú letnú oázu? Inšpirujte sa firmou SONIC a jej festivalovou aktiváciou.

Premýšľate o nezabudnuteľnom letnom evente na budúci rok? Alebo si chcete letnú atmosféru vychutnávať ešte chvíľku, kým ju jeseň celkom nepohltí? Nech sa páči, prinášame vám dávku slnečných lúčov a inšpirácie v podobe akcie SONIC-u na festivale Bonnaroo. Veríme, že niečo podobné dokážu využiť aj mnohé slovenské brandy.

Ak ste to náhodou nevedeli, firma SONIC, založená a známa tiež ako Sonic Drive-In, je americkým reťazcom rýchleho občerstvenia. Vlastní ju spoločnosť Inspire Brands, materská spoločnosť firiem ako Arby's, Dunkin' Donuts a Buffalo Wild Wings.

A keďže je SONIC tzv. drive-in, teda fast food, ktorým prejdete autom, stavil na drive-in experience aj v dizajne svojej festivalovej aktivácie. Práve na festivaloch takýto koncept sadne perfektne – značka neočakáva, že účastníci tam prišli pre ňu. No ako prechádzajú z jedného stage-u na iný, “zastavia” a občerstvia sa u nej.

Konkrétne na festivale Bonnaroo v americkom meste Manchester postavili tzv. Sonic Drive-in Range, hudbou inšpirované ihrisko na monigolf. Priniesli tak jednoduchú, oddychovú zábavu, designové fotopointy, zážitok – a nielen to! Ku minigolfu pridali unikátnu ochutnávku, ktorú so zážitkom hladko prepojili. Medzi golfovými jamkami, navrhnutými tak atraktívne, že sa pri každej možno odfotiť na pôsobivý Instagram post, mohli návštevníci ochutnať zo špeciálnych príchutí nápoja “slush” (slush je niečo ako mrazená, osviežujúca limonáda z ľadu). Unikátne príchute ako Dragon Candy Slush, Bonnaroo Blazin Citrus Slush, Bonnarmelon Punch Slush a Grooveberry Lemonade Slush boli zladené s tematikou festivalu. Prepájali tak odkaz leta a festivalovej zábavy so SONIC-om ako dokonalou, osviežujúcou letnou oázou.

Keďže hlavným cieľom bolo vydať čo najviac slushov (čo je jeden z ich najobľúbenejších produktov) a zvýšiť povedomie o značke, zážitok bol pripravený čo najjednoduchšie a najprístupnejšie. V stánku mohli návštevníci festivalu (tzv. "Bonnaroovians") buď iba prísť a vziať si slush zadarmo, alebo sa tiež zúčastniť minigolfovej hry o dvoch jamkách. Hra bola zámerne jednoduchá – išlo o to, aby účastníci neboli frustrovaní. Úspešní golfisti mohli získať rôzne úrovne darčekov, napríklad chladivé uteráky či štýlové slnečné okuliare.

Medzi ďalšie styčné body Sonic Drive-in Range-u patrili rozprašovače vodnej hmly na ochladenie, oddychová terasa so sedením a obzvlášť vysoký nápis SONIC. Zážitková inštalácia samozrejme fungovala aj vo večerných hodinách – a to aj vďaka efektným neónom a správnej technike osvetlenia. Súčasťou celého eventu samozrejme boli aj influenceri.

Stratégia experiential marketingu sa, zdá sa, vyplatila. SONIC prilákal v priebehu štvordňového podujatia viac ako 3 000 hráčov golfu a rozdal viac ako 17 000 darčekov a 14 000 vzoriek slushu. Content creatori k tomu vygenerovali viac ako 2 milióny zhliadnutí videí a 200 000 zapojení na TikToku. Tak čo, idete na podobnú aktivitu budúce leto aj vy a vaša značka? ?

Zdroje:
https://inspirebrands.com/
https://www.eventmarketer.com/