PARSENN
Ashley vám poradí, ako na efektívnu letnú zážitkovú aktiváciu
Inšpirácie | 10.08.2023 | Eli

Ashley vám poradí, ako na efektívnu letnú zážitkovú aktiváciu

Predávate v podstate “nudný” (ehm, relatívne klasický) tovar v kamennom obchode – a myslíte si, že sa vás zážitkový marketing netýka?

Naopak, práve relatívne obyčajné, “praktické” a nedobrodružné produkty si experiential marketingovú pozornosť zaslúžia o to viac. Viete, ako im ju dopriať?

Inšpirujte sa príkladom americkej maloobchodnej značky nábytku Ashley. Prišlo leto, s ním letná kolekcia terasového a plážového nábytku, no ľudí v predajniach čoraz menej. Na pláži je predsa oveľa lepšie! A keď nepríde hora k Mohamedovi… Prišla radšej značka Ashley na pláž, a to rovno v zážitkovom štýle.

V šikovnom event marketingovom kroku šikovníci z Ashley vytvorili počas júlového víkendu v Santa Monice plážové útočisko. Keďže chillovať na frekventovanom kúsku pláže vylepšenom produktami dostupnými v Ashley mohol zadarmo prakticky ktokoľvek, ľudia tak aj s nadšením urobili. A produkty dostupné práve v Ashley tak mohli vidieť a odskúšať naozaj “v teréne” – pri čom sa naučili, čo a ako spraviť pre to, aby si podobnú letnú oázu vytvorili aj doma.

Okrem ostrovčekov s lehátkami ste tak mohli na pláži nájsť Instragramovo-araktívne inštalácie, obrandované stánky, a napríklad aj live DJ-a. Vyskúšať sa dali aktivity ako výroba retiazky na slnečné okuliare, hranie hier typu Jenga, osvieženie tematickým kokosovým nápojom, prípadne aj výhra praktického letného darčeka. Nesmeli chýbať ani špeciálne pozvaní influenceri.

V podstate jednoduchý experiential marketingový nápad s efektívnou realizáciou je skvelým (nielen) letným spôsobom, ako získať konkurenčnú výhodu aj nad online gigantmi. Spoločnosť Ashley to vie – a podobné akcie usporadúva pravidelne. Vedia tiež, že ak sa spoja napríklad so značkou nápojov, vytvoria synergiu a vaďka osvieženým návštevníkom aj skvelé PR.

P.S. Po skončení eventu spoločnosť Ashley darovala nábytok Santamonickému mólu. Prezentuje sa tak ako bojovník za udržateľnosť a menej odpadu, pričom značka naaďlej ostane pekne na očiach.

A čo na eventovú akciu Ashley hovorí  náš Marek?

„Je naozaj škoda, že je u nás na Slovensku takýchto akcií ako šafránu. Ak náhodou nejaké sú, žiaľ obvykle nemajú mediálny výtlak a zasahujú veľmi malú skupinu zákazníkov. Porekadlo o Mohamedovi pritom skutočne platí už stáročia. A kde si lepšie vyskúšate produkt, ako na mieste kde sa v skutočnosti má používať?“

Zdroj: www.eventmarketer.com