Keď produkt a obal sú zážitkom: aj packaging môže byť súčasťou experiential marketingu
Thelma’s vám prinesie teplé cookies… ešte v rúre!
Určite ste si už niekedy objednali teplú pizzu priamo z rúry. A teraz si namiesto pizze predstavte rozvoz čerstvých, ešte teplých cookies. Thelma’s Treats sa rozhodla spojiť pôžitok z čerstvo napečených koláčikov a pocit, keď ich práve dopečené človek vyťahuje z rúry… A zabalila ich do krabice inšpirovanej (čím iným než) rúrou na pečenie! Zákazník si tak tento pocit užije aj bez toho, aby cookies musel pracne piecť. A okrem sladkého pečiva si obľúbi aj obal a značku samotnú. Zážitkový obal tak v tomto prípade hodnotu produktu ešte znásobuje, a to isté robí aj so zapamätateľnosťou. Predstavuje totiž skutočný, unikátny brand experience!
Meno značky (Thelma’s – Thelmine, od Thelmy) zároveň ctí zakladateľkinu babičku, ktorá počas svojho stoosemročného života mala vždy na stole nejakú tú sladkú dobrotu. Aj preto je rúra na krabici v retro štýle päťdesiatych rokov.
Zdroj: Packaging World
Nike Air chránené vzduchom. Doslova!
Nike Air sú jedny z najznámejších svetových tenisiek. A prečo? Predsa pre vzduchovú bublinu v podrážke, ktorá prirodzene tlmí nárazy. Nemecká agentúra Scholz & Friends Family sa tomuto posolstvu rozhodla vzdať hold a vzduch využila ako obalový materiál. Ak dobre tlmí nárazy pri behu, kultové topánky predsa ochráni tiež! Nevieme si predstaviť obal, ktorý nielen zaujme, ale hovorí o hlavnej výhode produktu (a dôvode jeho kúpy) lepšie ako tento koncept z roku 2016. A naviac… predstavte si niesť si takýto balíček z obchodu. Jednoducho zážitok za všetky drobné!
Zdroj: Freshness
Ak sú Sony Walkman slúchadlá vodeodolné, zabaľme ich… do vody!
Kedy naposledy ste slúchadlá ponárali do vody dobrovoľne? Sony Walkman svoje vtedy (2014) nové slúchadlá samozrejme promoval aj klasicky – na plavcoch v TV reklamách. Na Novom Zélande sa ale rozhodol tvrdenie o ich vodeodolnosti podporiť aj zážitkovo. Slúchadlá preto zabalil do ekologickej, znovupoužiteľnej fľaše s vodou. Tieto fľašky potom predával v nápojových automatoch v posilňovniach a na plavárniach. Tvrdenie, že produkt je vodeodolný, získa úplne nový rozmer, ak ho zabalíte práve do vody, no nie? A vytiahnuť elektroniku z automatu na nápoje, otriasť kvapky a počúvať hudbu… To je zážitok, ktorý sa tak skoro nezopakuje.
Zdroj: Dieline
Smirnoff Caipiroska: Alkohol plný ovocia, ktorý treba ošúpať
Dnes už síce desaťročný (2011) dizajn, ale stále nesmierna, na zážitok zameraná inšpirácia. Pre obľúbený brazílsky drink Smirnoff Caipiroska v nových príchutiach vytvoril dizajnér Vini Montana obal, ktorý ovocie napodobní. Okrem farieb a textúry citrónu, passion fruit či červeného ovocia si totiž fľašku treba pred nalievaním ošúpať. Naviac boli fľaše zabalené v sieťkach a drevených krabiciach. Teda spôsobom, akým je ovocie v Brazílii distribuované najčastejšie. Rovnaký produkt, no úplne nový brand experience. Obal Caipiroska dokázal spojiť natívne, hravé a vysoko zážitkové. Tým zvýšil hodnotu produktu i značky samotnej originálne, no zároveň absolútne prirodzene.
Zdroj: Vini Montana/cargocollective