PARSENN
Keď produkt a obal sú zážitkom: aj packaging môže byť súčasťou experiential marketingu
Inšpirácie | 30.11.2021 | Marek

Keď produkt a obal sú zážitkom: aj packaging môže byť súčasťou experiential marketingu

Obal nie je len súčasťou prvého marketingového P, teda Produktu. Priamo či nepriamo totiž ovplyvňuje všetky ostatné – okrem produktu aj cenu (Price), marketingové aktivity a to, ako je produkt komunikovaný navonok (Promotion) či miesto, kde sa bude (a nebude) môcť predávať (Place). A aj keď designovanie a následné vnímanie, používanie a zbavovanie sa obalov je celá veda, výsledok môže byť aj takmer neuveriteľným zážitkom. Neveríte? Presvedčte sa s nami! A pozrite sa na to, ako štyri firmy využili obalovú techniku spôsobom, ktorý si zákazník užije. A teda aj zapamätá.

Thelma’s vám prinesie teplé cookies… ešte v rúre!

Určite ste si už niekedy objednali teplú pizzu priamo z rúry. A teraz si namiesto pizze predstavte rozvoz čerstvých, ešte teplých cookies. Thelma’s Treats sa rozhodla spojiť pôžitok z čerstvo napečených koláčikov a pocit, keď ich práve dopečené človek vyťahuje z rúry… A zabalila ich do krabice inšpirovanej (čím iným než) rúrou na pečenie! Zákazník si tak tento pocit užije aj bez toho, aby cookies musel pracne piecť. A okrem sladkého pečiva si obľúbi aj obal a značku samotnú. Zážitkový obal tak v tomto prípade hodnotu produktu ešte znásobuje, a to isté robí aj so zapamätateľnosťou. Predstavuje totiž skutočný, unikátny brand experience!

Meno značky (Thelma’s – Thelmine, od Thelmy) zároveň ctí zakladateľkinu babičku, ktorá počas svojho stoosemročného života mala vždy na stole nejakú tú sladkú dobrotu. Aj preto je rúra na krabici v retro štýle päťdesiatych rokov. 

Zdroj: Packaging World

Nike Air chránené vzduchom. Doslova!

Nike Air sú jedny z najznámejších svetových tenisiek. A prečo? Predsa pre vzduchovú bublinu v podrážke, ktorá prirodzene tlmí nárazy. Nemecká agentúra Scholz & Friends Family sa tomuto posolstvu rozhodla vzdať hold a vzduch využila ako obalový materiál. Ak dobre tlmí nárazy pri behu, kultové topánky predsa ochráni tiež! Nevieme si predstaviť obal, ktorý nielen zaujme, ale hovorí o hlavnej výhode produktu (a dôvode jeho kúpy) lepšie ako tento koncept z roku 2016. A naviac… predstavte si niesť si takýto balíček z obchodu. Jednoducho zážitok za všetky drobné!

  

Zdroj: Freshness

Ak sú Sony Walkman slúchadlá vodeodolné, zabaľme ich… do vody!

Kedy naposledy ste slúchadlá ponárali do vody dobrovoľne? Sony Walkman svoje vtedy (2014) nové slúchadlá samozrejme promoval aj klasicky – na plavcoch v TV reklamách. Na Novom Zélande sa ale rozhodol tvrdenie o ich vodeodolnosti podporiť aj zážitkovo. Slúchadlá preto zabalil do ekologickej, znovupoužiteľnej fľaše s vodou. Tieto fľašky potom predával v nápojových automatoch v posilňovniach a na plavárniach. Tvrdenie, že produkt je vodeodolný, získa úplne nový rozmer, ak ho zabalíte práve do vody, no nie? A vytiahnuť elektroniku z automatu na nápoje, otriasť kvapky a počúvať hudbu… To je zážitok, ktorý sa tak skoro nezopakuje. 

 

Zdroj: Dieline


Smirnoff Caipiroska: Alkohol plný ovocia, ktorý treba ošúpať

Dnes už síce desaťročný (2011) dizajn, ale stále nesmierna, na zážitok zameraná inšpirácia. Pre obľúbený brazílsky drink Smirnoff Caipiroska v nových príchutiach vytvoril dizajnér Vini Montana obal, ktorý ovocie napodobní. Okrem farieb a textúry citrónu, passion fruit či červeného ovocia si totiž fľašku treba pred nalievaním ošúpať. Naviac boli fľaše zabalené v sieťkach a drevených krabiciach. Teda spôsobom, akým je ovocie v Brazílii distribuované najčastejšie. Rovnaký produkt, no úplne nový brand experience. Obal Caipiroska dokázal spojiť natívne, hravé a vysoko zážitkové. Tým zvýšil hodnotu produktu i značky samotnej originálne, no zároveň absolútne prirodzene.

  

Zdroj: Vini Montana/cargocollective