PARSENN
Zážitkové inšpirácie z Coachella 2023: načerpajte kreativitu (nielen) pre eventy
Inšpirácie | 08.06.2023 | Eli

Zážitkové inšpirácie z Coachella 2023: načerpajte kreativitu (nielen) pre eventy

Coachella je známy hudobný a umelecký festival, ktorý sa každoročne koná v Indio v Kalifornii. Obvykle sa uskutočňuje počas dvoch po sebe idúcich víkendov v apríli.

A čo je na tomto festivale také výnimočné, že sa o festivale toľko hovorí? V prvom rade rozmanitý program hudobných vystúpení z rôznych žánrov (vrátane rocku, popu, hip-hopu a elektronickej hudby) a mix skutočne špičkových umelcov s novýcmi talentmi z celého sveta. Okrem hudby však Coachella predstavuje interaktívne umelecké inštalácie, sochy a zážitky po celej svojej rozlohe. Návštevníci môžu objavovať umenie, vychutnať si gastronomické pochúťky – a dokonca sa zúčastniť workshopov a aktivít. Púštna lokalita, prírodné scenérie a krásne západy slnka, ale aj neuveriteľné módne kreácie návštevníkov na atraktivite festivalu len a len pridávajú.

Coachella však už dávno nie je len hudobným festivalom. Je to hlavne jedna obrovská párty s pop-upmi a zážitkovými aktivitami všetkého druhu. No hotový raj inšpirácie pre nás, zážitkových marketérov. Poďte s nami nazrieť do púšte a inšpirujte sa experiential aktivitami značiek ako Adidas, Levi’s, Evian, Aperol Spritz, American Express a ďalších.

Adidas X Bad Bunny zenový pop-up

Latino umelec prvýkrát v histórii headlinerom? Adidas chytil príležitosť za pačesy a spojil sa s Bad Bunnym, populárnym portorický raperom a spevákom, ktorý si získal celosvetové uznanie vďaka svojej jedinečnej zmesi reggaetonu, trapu a latin popu, ale aj vďaka svojmu excentrickému štýlu, energickým vystúpeniam a sociálne uvedomelým textom. Rapper nielenže vydal s Adidasom tenisky, ale oslávill ich vydanie na kockatom pop-upe s 50 000 živými kvetmi v 60 rôznych odrodách. Vo vnútri ste mohli nájsť priestor inšpirovaný zenovou záhradou. Kvetinový luster so zavesenými teniskami samozrejme nemohol chýbať! ;-)

Interaktívna atrakcia NYLON House 

BDG (Bustle Digital Group), spoločnosť špecializujúca sa na médiá a tvorbu obsahu, je uznávaná pre svoje rozmanité portfólio digitálnych značiek ako Bustle, Elite Daily, Romper a The Zoe Report. Vďaka zameraniu na digitálne inovácie sa spoločnosť BDG etablovala ako významný hráč v mediálnom priemysle. Pre Coachellu si tento rok pripravila interaktívnu zážitkovú atrakciu – tunel s neónmi, ktorý ukazoval nočné fotografie z nového Samsung Galaxy S23 Ultra. 

Miesto nadupané pop kultúrou hostiloo napríklad aj Cheetos, obľúbenú značku občerstvenia známu svojimi syrovými a chrumkavými snackmi, ktorá v Spojených štátoch funguje už od v roku 1948. Ich Cheetoverse spájalo umeleckú inštaláciu, zvukovú kulisu a degustačnú miestnosť. 

Nechýbal ani SHEGLAM

Významná kozmetická spoločnosť známa svojimi vysokokvalitnými a inovatívnymi kozmetickými výrobkami, ktoré sú navrhnuté tak, aby zvýrazňovali unikátnu krásu každého ako jednotlivca. SHEGLAM sa na Coachelle predstavil so špecializovaným beauty barom a osobnými kozmetickými poradcami.

Aktivácia à la film Guardians of the Galaxy

Prvá MARVEL aktivácia na Coachelle ukázala návštevníkom Knowhere, teda domovskú základňu Strážcov galaxie. V priestore na okraji cesty, po ktorej účastníci prichádzajú na festival, sa dalo dať odfotiť, ale aj vypočuť hudbu či získať tematický darček k filmu Strážcovia Galaxie Vol. 3, ktorý je v kinách od mája.

Námestíčko Aperol Spritz Piazza

Aperol Spritz nesmie chýbať na žiadnej párty! A tak si na Coachelle postavil svoje Piazza inšpirované talianskymi námestiami. Fotografie-hodné miesto plné zelene, živých kvetov a pomarančmi malo aj vlastnú električku, digitálne hry či rozšírenú realitu. Nájsť ste mohli a interaktívnu fotografickú kupolu so slow-motion kamerou a inštaláciu slnečného lúča.

Y2K zážitok podľa American Express

American Express býva na Coachelle už nejaký ten rok. V 2023 priniesli priestor inšpirovaný rokom Y2K (teda štýl z obdobia okolo roku 2000). "Newstalgický" zážitok ocení najmä Gen Z, ktorá si tu mohla kúpiť či prenajať napríklad aj vintage fotoaparát. Členovia AmEx si tiež mohli vytlačiť svoje fotografie na limitovanú edíciu tašiek Coachella.

Zážitok slúžil aj ako oficiálny merch stan kapely BLACKPINK. Členovia s kartou American Express mali k merchu prednostný prístup a pri nákupe kartou AmEx nárok na darček zadarmo.

Púštna základňa 818

Značka tequily 818 sa zasa rozhodol postaviť na Coachelle púštnu základňu. Tento pop-up inšpirovaný čerpacou stanicou zvládol až 2 000 návštevníkov za deň – a odmenil ich festivalovými produktami zadarmo. Odpromoval tak značky ako Kylie Cosmetics, Revolve, Tower 28, Emi Jay, Vacation, Lemme, Pressed and Path, 8 Others Reasons a Liquid IV. Nechýbala samozrejme ani kapsula s merchom 818 s Cherry LA.

Osviežujúce stany Love Beauty and Planet

Vegánska značka starostlivosti o vlasy Love Beauty and Planet postavila k vybraným luxusným hotelom v okolí sériu "hmlových stanov" s osviežujúcou vodnou parou, ale aj festivalovou kozmetikou šetrnou k životnému prostrediu. Influenceri a hostia sa tak mohli schladiť s jednou z troch základných vôní LBP: ružou, kokosom a mandarínkou. Každý stan dizajnovo zodpovedal téme, teda vôni.

Okrem toho odovzdávali ubytovaným hosťom na izbách darčekové tašky a zorganizovali aj špeciálne párty autobusy plné kvetov, ktoré brali hostí na festival Coachella a naspäť.

CÎROC Honey Melon club experience

Spoločnosť CÎROC oslávila najnovšiu limitovanú edíciu  CÎROC Honey Melon v Soho Desert House, Súkromné podujatie pre členov a hostí Soho House malo za cieľ bolo vytvoriť zážitok z country klubu pre novú generáciu. Hostí čakala zostava DJov, vlastné koktejly, značkový profi obchod s prispôsobiteľným, vyšívaným merchom, a ihrisko na pickleball.

Neutrogena na správnom mieste

Značka Neutrogena, ako oficiálny sponzor starostlivosti o pleť a opaľovanie Coachella 2023, nainštalovala dávkovače opaľovacieho krému v celom areáli festivalu. Počas prvého víkendu rozdala viac ako 150 litrov opaľovacieho krému. So zážitkovou agentúrou Jack Morton Worldwide tak vytvorili nezabudnuteľnú aktiváciu so zmyslovým a zároveň vedecký zážitkom zdôrazňujúcom zloženie ich produktov. 

A prečo vedeckým? Tri zóny: Dynamická bariéra, Úroveň bunkovej aktivity a Vnútorné jadro ukázali spôsoby, akými produkty Neutrogena chránia pred púštnym prostredím Coachelly.

Playboy po západe slnka

13. apríla oslávil Playboy 70. výročie. Festivalový víkend odštartovali podujatím v štýle varieté 70. rokov. Na podujatí vystúpil DJ, a okrem neho návštevníkov čakali vystúpenia, darčeky, pohostenie a mnohé iné. A atmosféru dotvorili staré obálky Playboya v tvare ikonického loga značky.

Neónový karneval sponzorovaný Levi's

Legendárnu párty Neon Carnival zasponzorovala značka Levi's. Neónové ruské koleso spolu s hrami v karnevalovom štýle sprevádzali sety DJ-ov. A párty sa zúčastnil napríklad aj Leonardo Di Caprio.

Hydratácia s Evian vo Francúzskych Alpách

Vďaka značke vody Evian bol súčasťou Coachelly aj Club Hydration, salónik prenášajúci návštevníkov do Francúzskych Álp. Pop-up bar podčiarkoval prírodné minerály alpských ľadovcov a podával koktaily využívajúce perlivú vodu Evian. 

___

ZDROJ + foto: bizbash.com