PARSENN
Zážitok, ktorý sa vlastne nestal: Virtuálne pozvanie na pivko à la Heineken
Inšpirácie | 27.04.2022 | Eli

Zážitok, ktorý sa vlastne nestal: Virtuálne pozvanie na pivko à la Heineken

Pivo, ktoré má presne 0 kalórii, žiaden slad a žiaden lepok predstavili Heinekeňáci na jar 2022. Na prvý pohľad možno sen každého, kto si dáva pozor na štíhlu líniu, že? Pivo Heineken Silver ale nemá ani žiadnu chuť. Obsahuje len tie najčerstvejšie pixely ;-) pretože je kompletne virtuálne.

Už vieme, že ‘zážitkovosť’ a zážitkový rozmer spoločnosti skvele podporíme nielen eventami a zážitkami na mieru, ale aj zážitkovými budovami a hubmi (viac o takých píšeme aj v našej inšpiratívnej sérii Zážitok, ktorý predáva). Všimli ste si ale, že spoločnosti čím ďalej, tým viac zviditeľňujú aj alternatívne, on-trend spôsoby experiential marketingu? Pozrite sa s nami viac na vtipnú formu virtuálneho entertainmentu, ktorou sa ukázal velikán Heineken.

Reálne nereálne pivo

Pivo, ktoré má presne 0 kalórii, žiaden slad a žiaden lepok predstavili Heinekeňáci na jar 2022. Na prvý pohľad možno sen každého, kto si dáva pozor na štíhlu líniu, že? Pivo Heineken Silver ale nemá ani žiadnu chuť. Obsahuje len tie najčerstvejšie pixely ;-) pretože je kompletne virtuálne. Reálne nereálnu plechovku Heineken® Silver viete nájsť v takzvanom Decentraland-e, virtuálnom svete, ktorý vlastnia jeho používatelia. Vyrába sa tam vo vlastnom pivovare ?

Heineken Silver – pivo zo 100 % digitálnych ingrediencií
Zdroj: campaignlive.co.uk

Spojené je aj s ďalšími aplikáciami, napr. populárnym Snapchatom využívajúcim augmented reality či AR filtrami pre iPhone. A podeliť sa oň viete aj s priateľmi. Zážitok, ktorý sa vlastne nestal, nie? Ale ani na taký sa nezabúda.

Čo si o tom všetkom myslí náš Marek?

„Celkom zvláštne, no zároveň riadne inšpiratívne odhodlanie Heinekenu vstúpiť do sveta Metaverse. Sú mladí ľudia „priekopníci“ cieľovou skupinou? Alebo je to ukážka pre investorov, že aj Heineken je pripravený na „nové svety“? Vyvrcholí táto akcia, v zmysle správnej paródie, pozvaním na reálne pivo? 

Jedno sa však uprieť nedá, Heineken opäť prináša netradičný zážitok, aj keď tentokrát vo virtuálnom svete.“

Tak myslia, alebo nemyslia to vážne?

Celá pointa takejto zážitkotvornej tvorby sa vtipným spôsobom nielen pripomína, ale aj pousmieva nad výdobytkami modernej doby. Áno, spúšťaním VR Metaverse-u Facebooku, filtrami, rozšírenou realitou a mnohým ďalším sa dá dosiahnuť veľa, a to nielen marketingovo. Ale práve takýmto spôsobom pripomenúť, že ten real life, skutočný život, a naozajstná chuť piva sa virtuálnym spôsobom nahradiť jednoducho nedajú. 

Pivovar v Decentraland-eZdroj: beincrypto.com 

Naviac krásne zasiahne mladšiu cieľovku, získa pozornosť ľudí aj médií, a pripomenie sa ako firma, ktorá naozaj ovláda moderné technológie – vo výrobe, ale aj prezentácii pivných zážitkov.

Heineken vie svoje o tom, že skutočné zážitky a zážitkový marketing predávajú predsa len najviac. A ako dobre to vedia (a robia) vám porozprávame už čoskoro v ďalšom diele série Zážitok, ktorý predáva

Zdroj úvodný obr. - TheStreet