PARSENN
Zážitkový dizajn? Nechajte sa inšpirovať aktuálnymi trendmi
Inšpirácie | 07.02.2023 | Eli

Zážitkový dizajn? Nechajte sa inšpirovať aktuálnymi trendmi

Medzi 29. novembrom a 4. decembrom prebehol Miami Art Week a s ním zrýchlená rekapitulácia toho najlepšieho z experiential designu posledných, ale aj nadchádzajúcich týždňov. A čo si z neho zobrať? Pozrite sa s nami na aktuálne trendy zážitkového dizajnu a inšpirujte nielen seba, ale aj to, akým spôsobom svoju značku prezentovať.

Zinteraktívnené svetelné inštalácie

Inšpirovaní výstavou Van Gogh, ktorá obletela svet, ale aj trendovosťou gamingu a game-ifikácie, mnohé značky využívajú svetelné inštalácie stále viac. Vytvoriť futuristický dojem pomocou neónov a svetiel, ktoré reagujú či sa rozlične menia na základe podnetu od návštevníka, sme už videli aj v Heineken Experience. Počas Miami Art Week-u svetelno-zvukový tunel predstavila napríklad aj NASA. Vizualizovali ním zábery z teleskopu Jamesa Webba. 

Pantone predstavilo farbu roka, Viva Magenta otvorením Magentaverse experience v miamskom ARTECHHOUSE, kde túto trendovú farbu možno vidieť v interaktívnom svetle. A aj BMW sa nechalo svetelnými efektami zlákať a ukázalo Pulse Topology, inštaláciu s 3000 žiarovkmi v rôznych výškach, ktoré reagujú na bitie srdca návštevníka. Podčiarkli tým svoj zákazníckocentrický prístup. 

Ružovo-fialová? Instagramovo-magentová! 

Už sme naznačili, že farbou roka 2023 je tzv. magenta. Farba medzi ružovou a fialovou je známa napr. z loga tak obľúeného Instagramu. Magentové tóny nájdete ale aj u hudobnej platformy SoundCloud a jej odtieň má v logu napr. aj TikTok, ktorý je na vzostupe globálne. S touto farbou aktuálne nemôžete urobiť krok vedľa – a tak, ak chystáte event či nové priestory, myslite na ňu ako na veľmi trendovú inspiráciu. 

Rozmarné retro je in

Vidieť to na TikTok-u, ale aj naživo. Inšpirácie z filmových, rozprávkových, starších, alebo steampunk-fantasy svetov presahujú do všetkých častí sveta – či už dekorácie vo svete skutočnom, alebo témy v online videách a všetkých druhoch umenia a grafiky. Fanart sa nezaprie už roky, aktuálne je však na vzostupe ešte viac – a to aj pre stále širšie schopnosti AI. 

Na Miami Art Week-u ste preto mohli postrehnúť Perrier, značku minerálnej vody, s inštaláciou na streche vo vintage štýle, a dokonca s obrandovanými palmovými stromami. Ani Instagram sa nedal zahanbiť a postavil si mini stánok so zmrzlinou vo výrazne retro štýle, ťahaný bicyklom. 
 

Psychedélii sa medze nekladú

S retro-rozprávkovým súvisí aj ďalší trend, ktorý sa pre branded experience oplatí zvážiť – a tým je psychedélia. Predstavte si Alenku v ríši divov a s ňou hovoriacich kocúrov s obrovským úsmevom, oversize elementy (napríklad hríby, ktoré sú skutočne v trende) či ďalšie výjavy, ktoré by ste v živote videli asi iba v neprirodzene povzbudenom stave. ;-) Tak práve pre takéto výjavy sa rozhodol nielen Instáč, ale aj talianska značka nábytku Gufram či nealko dinky Kin Euphorics. 

Ak sa vám takáto téma k značke hodí, je využiteľná nielen priamo na produktoch a ich farebnosti a tvare, ale aj ako pozadie insta-hodných fotografií. Nezabudnite potom bávštevníkov povzbudiť fotku na sociálnych sieťach otagovať hashtagom a dať vám mention! Re-sharenutím takýchto postov a príbehov do vlastných stories získate atraktívny content na vlastný profil úplne zadarmo.

Zdroj: eventmarketer.com

___

Inšpirovali sme Vás? Poteší nás share-nutie článku, inšpirujete tak aj ďalších. A my uvidíme pri ďalších inšpiráciách.